Economia de Provinse Soria

Article prima scriveda en lingua franca nova
De Vicipedia

En ajunta a la campos economial tradisional de la provinse (per esemplo, la cultiva nonirigada), la economia sorian es oji fundida sur turisme (campanial, monumental, paleontolojial, de monte e de neva) como ance en la campos de enerjia e industria, do on pote nota la industria de comables, la trata de lenio e la fabrica de mobilas.

La parces industrial xef es situada en la site Soria e sua visinia, e en Olvega, Almazan e El Burgo de Osma. An si la provinse ave un situa stratejial prosima a la sites Madrid, Valladolid, Pamplona e Zaragoza, la manca de infrastrutures de transporta e enerjia conveninte no ia permete ce la provinse developa sufisinte. Reatante a esta fato, un promove de sitadanes ia es creada, nomida Soria ¡Ya!, cual demanda per strutures de comunica sufisinte per la provinse e plu investis.

Campo economial de grado prima[edita | edita la fonte]

La cultiva sorian ia es tradisional nonirigada. En la desenio de 1950 on ia ave 70 000 ectares cultivada, ma tro multe sudivides e la manca de macini ia resulta un produosia basa[1]. En 1960, cuando la campo economial de grado prima ia ocupa 69% de la laborores de la provinse, 70% de la operas cultival ia funsiona con sola la tira par bestias. Oji on ave 100 000 ectares per cultiva orzo[2] e 100 000 plu per cultiva trigo.

La provinse ia es la partito xef en la Mesta; sua bestias xef es oveas, e en la desenio de 1960 on ia ave 800 000 de los. Como la varia txura e merina ia sustitui per la varia de ovea negra de Celtiberia, de la desenio de 1960 la varias orijinal de boves fema de monte sorian, porcos e gales fema ia es miscada o sustituida par otra varias plu produosa[1].

Ance importante es la esplota de la furnis de foresta orijinal per oteni lenio e resina e per colie fungos. A fini, de anticia, la provinse ave minas (escaverias de carbon en Espejon, minas de fero en la montes Toranzo, Olvega asta la desenio de 1970).

Campo economial de grado du[edita | edita la fonte]

Beneria de resinas natural en Almazan.

La campo economial de cultiva ave un contribui multe alta a la produi interna bruta (pib) de la provinse (10 puntos plu ca la promedia espaniol). La industria representa un cuantia pico plu ca la 20% de sua pib[3]. On nota la campo nural (produi de farina, industria de carne, spesial en Olvega, vinerias, incluinte algas de Denominación de Origen de Riva de Duero en San Esteban de Gormaz), la trata de lenio, e la fabrica de mobilas (cual ia contribui a manteni la montes e crea empleas) e ave un partisipa importante en la industria aidante de composantes de automobiles.

Campo economial de grado tre[edita | edita la fonte]

Soria ave valuas interesante per turisme, liada a sua furnis propre. On nota sua situa jeografial en la teritorio nasional, entre la vales de la rios Ebro e Duero, prosima a capitales grande, como Madrid e Zaragoza, e a Navara, Rioja e Euscadi[3]. La provinse conteni la stasion de sci de San Ines.

Referes[edita | edita la fonte]

  1. 1.0 1.1 Ruiz, Emilio (2001). Historia Económica de Soria, CSIC.
  2. Villarroel, Isabel G. (30.12.13). "Soria registró en 2013 una veintena menos de profesionales agrarios."
  3. 3.0 3.1 Plan de Actuación Específico para Soria, 2005, Consejo de Ministros de España, 2005.