Tucidide

De Vicipedia
Tucidide

Informa personal

Nase: 460 aec en Alimos
Mori: 400 aec en Atina
Pais: Elas

Otra informas

Profesa: Istoriste e jeneral

Tucidide ia es un istoriste e jeneral elinica. Sua Istoria de la Gera de Peloponeso nara la gera en la sentenio 5 aec entre Sparta e Atina en la anio 411 aec. Tucidide ia es nomida la padre de "istoria siensal" par los ci ia aseta sua declaras de sua normas de asembla de indicas e analise de causa e efeto, sin refere a intervenis par la dios, como el ia resoma en la introdui de sua obra.

El ia es ance nomida la padre de la scola de realisme political, cual vide la condui political de individuas e la resultas de relatas entre statos como arbitrada e construida sur emosias de teme e la propre interesa. Sua testo es ancora studiada en la universias e scolas militar global.

Plu jeneral, Tucidide ia mostra interesa en comprende la natur umana per esplica condui en crises como pestas, masacras e geras interna.

Biografia[edita | edita la fonte]

An con sua grandia como istoriste, la istoristes moderna conose poca sur la vive de Tucidide. La informa la plu fidable veni de sua propre Istoria de la Gera de Peloponeso, cual indica sua nasionalia, padria e loca de nase. El ia informa nos ce el ia luta en la gera, ia prende la pesta e ia es escluida par la democratia. El ia es cisa envolveda en supresa la revolta samian.

Punto de vide filosofial e influes[edita | edita la fonte]

Paul Shorey nomi Tucidide "un sinica sin sensosia moral". En ajunta, el nota ce Tucidide ia conseti la natur umana como determinada par la ambientes fisical e sosial, a lado de desiras fundal.

La obras de Tucidide indica un influe de la ensenias de la sofistes cual contribui a la pensa e carater de sua Istoria. Atestas inclui sua ideas setica sur la justia e la moralia. On ave ance elementos en la Istoria (como sua opina sur la natur de cosas fatal, empirical e nonantropomorfe) cual sujesta ce el ia conose min la opinas de filosofistes como Anaxagora e Democrito. On ave ance atesta de sua conose de alga de la scrives medical de Hipocrate.

Tucidide ia es spesial interesada en la relatas entre la intelijentia umana e la judi, Fortuna e Nesesa, e la idea tro noncoerente e noncalculable per predise.

Vide ance[edita | edita la fonte]