Snorri Sturluson

De Vicipedia
Snorri Sturluson

Informa personal

Nase: 1179 en Dalabyggð, Island
Mori: 23 setembre 1241 en Reykholt, Island
Pais: Island

Otra informas

Profesa: Istoriste, poesiste e politiciste

Snorri Sturluson (1179 – 23 setembre 1241) ia es un istoriste, poesiste e politiciste islansce.

On ia eleje el a du veses como parlor de lege a la Althing, la parlamento de Island.

El ia es la autor de la Edda de Prosa, composada de Gylfaginning ("la engana de Gylfi"), un nara de mitolojia norsce; Skáldskaparmál, un libro de linguaje poesial; e Háttatal, un lista de formas poesial. El ia es ance la autor de Heimskringla, un istoria de la res norsce cual comensa con materia lejendal en Ynglinga saga e continua asta la istoria scandivanian de la temprana de la eda media.

Per razonas de stilo e metodolojia, on suposa comun ce Snorri ia es la autor de la saga de Egill.

Como istorite e mitografiste, Snorri es notable per proposa la ipotese (en la Edda de Prosa) ce dios mitolojial comensa como gidores geral e res umana, de ci sua locas funeral developa cultos. Cuando persones clama la nom de un geror mor en cuando los vade a batalia, o de un re mor en cuando los fronti un sufri de comunia, los comensa adora la figur. Final, la re o geror es sola recordada como un dio. El ia sujesta ance ce cuando un tribu vinse otras, lo esplica sua vinse par proposa ce sua propre dios ia es bataliante la dios de la otras.

La scrives de Snorri Sturluson furni informas e indicas sur persones e avenis cual ia influe la poplas abitante Europa Norde en periodos per cual informas pertinente es rara. On regarda Snorri como un figur de importa durante.

A alga grado, sua scrives ia fa ance un rol en politica an longa pos sua mori. Los ia pote es usada per suporta la reclamas de res norsce seguente sur la validia e estende de sua rena. Plu tarda, Heimskringla ia contribui a la crea de un identia nasional en la promove norsce per autonomia nasional.