Sculta de Mesopotamia antica

De Vicipedia
Esta article es en construi.
Tu es bonvenida a aida en construi lo.
Si esta article no es editada pos alga dias, sutrae esta avisa.

(Plu va es ajuntada en la futur prosima!)

Un adoror de la "Templo Cuadro" a Tell Asmar (sirca 2750-2600 aec) posible dedicada a la dio Abu; lo ia es intendeda per prea eterna per la person representada
La Lion Fema, de la milenio tre aec
Un de sirca 18 scultas (sirca 2090 aec) de Gudea, un renor sirca 2130 aec, la periodo neosumer
Un releva, probable de Ixtar, la diva de ama sesal e gera, de Babilonia antica, sirca 1800 aec

La sculta de Mesopotamia ia survive en la arcivo arceolojial de sosias temprana de la milenio des aec a la cultures de la eda de bronze de la imperos de sumer, acad, babilonia, e asiria. Esta imperos ia es recambiada en la eda de fero par los de neoasiria e neobabilonia. Como la cuna de sivilia, Mesopotamia ia trae developas cultural multe sinifial, incluinte la esemplos la plu vea de scrive. La sculta la plu comun ia es formas de sculta en petro e arjila. No multe depinta survive, ma la plu de scultas ia es ance pintada.

Sculta de Mesopotamia survive en multe formas: selos silindre con detalias pico, scultas de persones e animales peti, e relevas de grandias variosa, incluinte seramicas barata per la casa, alga relijiosa e otra no. Sujetos favoreda inclui dios, solitar o con adorores, e animales en senas variosa: repeteda en linias, solitar, luta con lunlotra o con un person, animales con un dio o person, o un arbor de vive. En e sirca la templos, on ia pote trova blocos e colonas de petra, con relevas representante ofres de adora, o onoras per vinses, o mostrante festas grande.