Sandro Botticelli

De Vicipedia

Alessandro di Mariano Filipepi, plu bon conoseda como Sandro Botticelli ("baril peti") (1 marto 1445 – 17 maio 1510) ia es un depintor italian. El ia es de la scola de Firenze en la Renase temprana. A min ca sento anios plu temprana, Giorgio Vasari ia dise ce esta promove ia es un "eda orosa". Vasari ia dise esta en la comensa de sua "vive" de Botticelli. La padron de prola move ia es Lorenzo de Medici.

La nase de Venus

Botticelli ia nase en Firenze a laborores de la comunia nomida Ognissanti. Prima, el ia es un aprendor per deveni un forjor de oro. Seguente la desiras de sua fio, la padre amante ia envia el a Fra Filippo Lippi. Lippi ia labora a un fresco a la Soreria de la Carmina. Lippi ia sintese la metodo nova de tre dimensiones, la espresa compatiosa de la fas e jesti, e detales ornal eritada de la moda gotica. Estas ia influe multe Botticelli. Un otra influe ia es la frates Pollaiuolo. Los ia fa un serie de Virtus per la Tribunale (la sala de reuni de la Mercanzia, o la mercatores de stofa). Botticelli ia contribui a esta projeta la Fortia (1470, Galeria Uffizi).

Botticelli ia es ance un aprendor de Andrea del Verrocchio, do Leonardo da Vinci ia labora a sua lado. Ma el ia deveni conoseda en sua Eglesa de Ognissanti ("tota santas"), con un depinta de San Augustino. En 1470, el ia abri un studio autonom per se mesma.

Lorenzo de Medici ia emplea pronto la talento de Botticelli. Botticelli ia usa multe la forma sirculo e ia crea multe depintas de femas nuda e bela. La esemplo la plu conoseda es la Nase de Venus a la casa campanian de la Medici a Castello. La fusa de temas pagan e cristian e la importa de estetica como un elemento fundal de arte, somada en la filosofia de neoplatonisme, ia es multe influente a la arte de Botticelli.

La Primavera

La Primavera ia es un simbol de la Renase en Firenze. De sinistra a destra, Mercurio, la tre Grasias, Venus, Flora, Cloris, e Zefiro. Nota como Venus sembla un Madona – comun en arte neoplatoniste. Tota fases es de persones real de la tempo. Poca de la depintos mitolojial de Botticelli survive.

La Adora par la Majias, creada per Santa Maria Novella sirca 1476, inclui depintas de Cosimo de Medici, sua neto Giuliano di Piero de Medici, e sua fio Giovanni di Cosimo de Medici.

En 1481, Papa Sixtus IV ia clama ce Botticelli e otra artistes conoseda de Firenze e Umbria veni a Roma per crea frescos a la mures de la egleseta de Sistine. A pos, el ia revade a Firenze, do el ia crea desinias per La Comedia Divin de Dante Alighieri, ia scrive comentas per esta libro, e ia publici lo. Cisa la labora ia dana sua mente, car Botticelli ia comensa segue la predicas de Fra Girolamo Savonarola. Botticelli ia abandona sua arte car el ia crede ce la arte es pecosa, e ia arde multe de sua obras. El ia deveni povre, ma sua padrones pasada ia suporta el.