Re Faisal 1

De Vicipedia
Re Faisal 1

Faisal 1 (1885–1933) ia es un re pasada de Irac. El ia nase en Meca, Arabia Saudi, e ia es instruida en Constantinopoli (oji Istanbul). El ia es la fio tre de Husein ibn Ali, la re prima de Al Hijaz (aora un parte de Arabia Saudi), e la fundor de de la dinastia haxemita moderna.

En la Gera Mundal Prima, Faisal ia servi prima con la armada turces en Suria, ma en 1916 el ia fuji a Al Hijaz, do el ia acompania sua padre e frates en la revolta arabi. Alora, aidada par la scrivor e aventuror brites T. E. Lawrence, Faisal ia partisipa en la catura de Dimashq de la turceses.

En marto 1920, un parlamento nasional suri ia proclama el como re de Suria, ma el ia es destronida en julio, cuando la franseses ia entra a la pais su la acordas de autoria de laAlia de Nasiones.

En agosto 1921, stimulada par arceolojiste Gertrude Bell, la governa aliada a Britan ia permete un vota jeneral. Faisal ia es elejeda como re prima de Irac, resetante 96 persentos de votas. La asembla nasional de Irac ia ofre la titulo de monarca constitual a Faisal en en 1923. El ia es segueda par sua fio Gazi 1.