PHP

De Vicipedia

PHP es un lingua de programi a lado de servador, desiniada per developa de ueb, ma ance funsionante como un lingua multiusal. Lo ia es inisial creada par Rasmus Lerdorf en 1994, e sua reali model es aora produida par La Grupo de PHP ("The PHP Group"). Orijinal, "PHP" ia es un corti de "paje prima personal" ("Personal Home Page"), ma aora lo es un retroacronim de "PHP: Preprosedador de Ipertesto" ("PHP: Hypertext Preprocessor").

Codigo PHP pote es caxida en codigo de HTML, o lo pote combina con sistemes diversa de montur ueb, de maneja contenidas ueb, e de stensil ueb. Codigo PHP es usual prosededa par un interpretador PHP realida como un modulo en un servador o como un program CGI. Pos interpete e esecuta codigo de PHP, la servador combina la resultas, representante cualce tipo de dato (incluinte imajes), con la paje jenerada. On pote esecuta codigo de PHP par un interfas de linia comandal e ance usa lo per reali programes grafica autonom.

La interpretador PHP de norma ofisial, fundida sur la "Zend Engine", es un program libre, publicida con la lisensa PHP ("PHP License"). On ia tradui vasta PHP, e pote usa lo en la plu de servadores ueb con cuasi cada sistem de opera e plataforma, sin custa.

PHP ia evolua sin un spesifa formal o norma ofisial asta la anio 2014. On ia considera la spesie de la interpretador ja usada como la norma par fato. De la anio 2014 on labora sur un spesifa formal.