Linguas de Pamir

De Vicipedia
La Montes Pamir, Tajicistan

La linguas de Pamir es un grupo areal de la linguas irani este, parlada par la abitantes de la Montes Pamir, spesial longo la Rio Panj e sua afluentes.

La linguas es parlada xef en la provinse Badakhshan de Afganistan norde-este e la rejion autonom de Gorno-Badakhshan de Tajicistan este.

Linguas de Pamir es ance parlada en Xinjiang, e la lingua sarikoli es parlada ultra la cadena de Montes Saricol sur la borda entre Afganistan e Xina.

La sola otra membro vivente de la grupo irani sude-este es paxtu.

Los ave la ordina de parolas sujeto-ojeto-verbo. No cualias cual uni la linguas de Pamir como un sola sugrupo de irani ia es mostrada. Membros de la area de la linguas inclui cuatro grupos dependable:

  • La linguas shughni-yazgulyam cual inclui shugni, sarikoli, e yazgulyam, con sirca 75 mil parlores; esta ance ia inclui la lingua estinguida vanji.
  • Muni e yidgha, con sirca 6000 e 2500 parlores en ordina; estas ave un cambia de *ð > /l/ no trovada en la otra grupos; un varia estinguida es sarghulami.
  • Sanglechi e ishkashimi e dialetos relatada, con sirca 2500 parlores; la linguas no es scriveda.
  • Wakhi es parlada par sirca 58,000 parlores, distribuida vasta - Afganistan, Tajicistan, Xina, Pacistan, e Rusia.

La majoria de parlores de linguas de Pamir en Tajicistan e Afganistan usa tajici (un dialeto de farsi) como sua lingua de leteratur, cual es un lingua irani sude-ueste (no sude-este). La linguas es menasada par estingui, con un cuantia intera de sirca 100,000 en 1990.