Lezardo

De Vicipedia

Lezardo es un nom comun per la retiles de la familia Squamata, ma no incluinte la serpentes. La grupo ance no inclui la crocodiles e la tortugas.

Los es un grupo vastida de retiles, con plu ca 6000 spesies, trovada sur tota continentes estra Antartica, e ance sur la plu de cadenas de isolas de mar. Sua grandia varia de camaleones e gecos, con longia de sola un pico de sentimetres, asta la comodo, con longia de tre metres.

La plu de lezardos es cuatropede e core con move forte de lado a lado. Otras es sin gama e ave corpos longa e serpentin. Alga, como la lezardos Draco cual abita forestas, es capas de vola. Los es comun teritorial: la mases combate entre se e siniali, comun con colores briliante, per atrae sposes e per menasa competores. Lezardos es xef carnivor, e es comun predores emboscente; multe spesies plu peti come insetos, ma la comodos come mamales tan grande como bufalos.

Lezardos ave ajustas diversa contra predores, incluinte venena, camofla, sangui reflexe e la capasia de sacrifica e recrese sua codas.

Como en otra retiles, la pel de lezardos es covreda con scamas de ceratin. Esta furni proteje de la ambiente e redui la perde de acua par vapori, tal ce lezardos flori en alga de la desertos la plu seca. La pel es dur e cuorin e es mutada en cuando la animal crese. Diferente de serpentes, cual ejeta sua pel en un peso, lezardos ejeta la sua en multe pesos. La scamas pote es alterada a spinas per esibi o proteje, e alga spesies ave osteodermas ososa su la scamas.

La lingua pote es estendeda a estra la boca, e es comun longa. En algas, incluinte la comodos, la lingua es forcin e usada xef o sola per sensa la ambiente, sempre emerjinte e rapida reveninte per envia moleculas a la organo vomeronasal capas de cimosensa, analoja a ma diferente de la sensas de odor e sabor. En gecos, la lingua es usada per limpi la oios par leca: los no ave palpebros. Camaleones ave linguas multe longa e aderente cual pote es rapida estendeda per catura insetos.