Leprosia

De Vicipedia
Un om de 24 anios con leprosia (1886)

Leprosia, ance nomida la maladia de Hansen, es un infeta de dura longa par la bateria micobateria lepre o micobateria lepromatose. Comensante, infetas no ave sintomes e tipal resta tal per sinco a 20 anios. Sintomes cual developa inclui granulomas de la nervos, curso de respira, pel, e oios. Esta pote resulta en un perde de la capasia per senti dole, cual pote resulta en la perde to partes de la corpo periferal pos feris o infetas repetente de feris nonotada. Debilia e vide mal pote anca es presente.

Leprosia es sperdeda entre persones e posible de armadilos. Esta es suposada como aveni par un tose o contata con fluida de la nas de un person infetada. Leprosia aveni plu comun entre persones ci vive en povria. Contrastante con crede popular, lo no es multe comunicable. La du tipos xef de la maladia es fundida sur la cuantia de baterias presente: paucibaterial e multibaterial. La du tipos es difereda par la cuantia de pesos de pel nonsensosia e debil pigmentida. La diagnose es confirmada par trova bateria resistante a asida en la biopsia de la pel, o par deteta la ADN usante un reata cadenal de polimerase.

Leprosia es curable con un trata conoseda como terapia de multe drogas. Tratas es furnida sin custa par la Organiza de Sana Mundal. Global en 2012, casos cronica de leprosia ia es a 189,000, comparada con alga 5.2 milion en la desenio de 1980. La cuantia de casos nova ia es 230,000. La plu de casos nova aveni en 16 paises, de cual India ave plu ca dui. En la 20 anios pasada, 16 milion persones ia es remediada de leprosia. Sirca 200 casos es reportada cada anio en la SUA.

Leprosia ia afetada umanas per miles de anios. La maladia reseta sua nom de la parola elinica λέπρᾱ ("lepra") de λεπῐ́ς ("lepis") cual sinifia "scama". La nom "maladia de Hansen" es de la mediciste norsce Gerhard Arauer Hansen ci ia descovre la causa. La separa de persones par pone los en colonias de leprosas aveni ancora en locas como India, Xina, e Africa. Ma la plu de esta colonias ia es cluida, car leprosia no es multe comunicable. Leprosia ia es asosiada con un stigma sosial per la plu de istoria, cual continua es un parador per autoreporta e trata temprana. Algas vide ce la nom "leprosa" es ofendente e prefere la espresa "person afetada par leprosia". Lo es clasida como un maladia tropical descurada. La Dia de Leprosia Mundal ia es comensada en 1954 per crese la consensa de los afetada par leprosia.