Irocuoi (popla)

De Vicipedia
Un depinta de Tadodaho, xef de la nasion onondaga ante cuando la Deganawida e Hiawatha ia formi la Liga Irocuoi, resetante xefes de la mohaces.
La abitadas temprana de la irocuoi (e la algoncianes a la este

La irocuoi o haudenosaunee (/ˈhoʊdənoʊˈʃoʊni/ - popla de la casa longa) es un confedera de americanes orijinal, istorial potiosa, de la SUA norde-este e areas prosima. Los ia es conosda en la anios colonial a la franses como la Liga Irocuoi, e plu tarde como la Confedera Irocuoi, e a la engles como la Sinco Nasiones, composada de la mohauc, onondaga, oneda, caiuga, e seneca. Pos 1722, los ia aseta la popla tuscarora, ci ia parla un lingua relatada, de la sude-este de la SUA, como membros de sua confedera, e ia deveni conoseda como la Ses Nasiones.

La irocuoi ia asorbe multe otra poplas en sua tribus como la resulta de gera, adota de caturadas, e par ofre refuja a popla deslocada, xef par la europeanes. La cultur irocuoi aseta tota persones adotada como membros de la clanes e tribus de sua familias adotante.

La irocuoianes istorial autonom de la confedera, la laurentianes, la hurones e uiandotes, la eris, e la suscuehanoc, ance parlada linguas irocuoi, pd sua linguas desendeda de la mesma protoirocuoianes. Ma los ia es istorial enemis de la nasiones de la confedera. Ance, tsalagi (engles: cherokee) es ance un lingua irocuoi. Los ia migra a sude de la area de la Lagos Grande, a la area montanian de la SUA sude-este, prosima a la area de la tuscarora.

En 2010, plu ca 45,000 membros ofisial de la Ses Nasiones abita en Canada, e sirca 80,000 en la SUA.

Lias esterna[edita | edita la fonte]