Gnosticisme

De Vicipedia

Gnosticisme es un nom moderna per un grupo de ideas e sistemes relijiosa, orijinante en ambientes iudi en la sentenios un e du ec. Fundida sur sua lejes de la tora e otra scrivedas biblial, esta sistemes ia indui ce la mundo material es creada par un emete nonsabente de la Dio la plu alta, trapinte la sintil divin en la corpo umana. La sintil divin pote es librida par gnosis de esta sintil divin.

La ideas e sistemes gnostica ia flori en la mundo mediteranean en la sentenio 2 ec, en junta con la moves cristian temprana (cual lo ia influe) e platonisme media. Pos la sentenio 2 un declina ia comensa, ma gnosticisme ia persiste tra la sentenios como un sucorente de cultur ueste, reaparente con la Renase como un misticisme ueste. En la Impero Persian, gnosticisme ia estende asta Xina con la maniceisme, contra ce mandeisme es ancora vivente en Irac.

Un demanda major en la rexerca erudita es la cuali de gnosticisme, fundida sur la studia de sua testos, o como un fenomeno interelijial o como un relijio autonom.

Lia esterna[edita | edita la fonte]