Concista muslim de la penisola Iberian

De Vicipedia
La re Rodrigo e sua soldatos ante de la batalia de Guadalete.

On conose como concista muslim de Espania la prosede political e militar cual tra la comensa de la sentenio 8 esplica la institui e forti de Al-andalus, como ance la comensa de la renas cristian medieval penisolal xef.

La concista de la rena visigoto de Toledo par la gidores muslim de la Califia Umaian ia es un prosede longa, cual ia dura 15 anios, de 711 a 726, en cual los ia concista casi tota la penisola Iberian e parte sude de lo ce oji es Frans, an si lo ce ia es la teritorio penisolal de la rana ia es concistada en 720, des anios a pos la comensa de la concista. Un pico ante de la concista de la rena visigoto en sua parte norde'este, la concistores ia es espulsada de la costa e la montes de lo ce oji es Asturias.

Contexto[edita | edita la fonte]

Se on vide la istoria de la concistas muslim un on pote vide ce sola la concista de Magrib (tredes anios), en otra locas la ata de la concistores muslim ia es plu rapida ca en la penisola: ses anios per la penisola Arabi (628 a 634), 4 per suria (634 a 638), sinco per Misre (638 a 643), un per Libia (644), ses per Mesopotamia (636 a 642) e oto per Persia (642 a 650).

Causas[edita | edita la fonte]

Sponsoria de la governa[edita | edita la fonte]

La governa muslim ia promove la eruditas. La eruditas plu bon e traduores notable, como Hunayn ibn Ishaq, ia ave salarios como la de la atletas profesal oji. La Casa de Sajia ia es un biblioteca instituida par la califa abasida al-Mansur en Bagdad.