Calamar

De Vicipedia
Un calamar tipal (Loligo vulgaris)
Un foto de un calamar bela de la resifes caribe (Sepioteuthis sepioidea)
Desinia de un calamar jigante, per "2000 legas su la mar", par Jules Verne

Calamares es sefalopodos en la supraordina Decapodiformes, con corpos longa, oios grande, oto brasos e du tentaculos. Como tota sefalopodos, calamares ave un testa distinguida, simetre biladal, e un capo cual conteni la organos. Los ave, per la plu parte, un corpo mol como polpos, ma los ave un sceleto interna peti en la forma de un basteta de citina, nomida un pen.

Calamares ia diverje de otra sefalopodos en la jurasica, e ave un rol simil a la pexes teleoste como predores de la mar alta, de grandia e condui simil. Los ave un rol importante en la rede de come de mar alta. La du tentaculos longa es usada per saisi predas, e la oto brasos es usada per teni e controla lo. La beco alora talia la comeda en pesos conveninte per engoli. Calamares es nadores rapida, movente par un jeta de acual de sua sifon. Los loca sua predas par vide. Los es entre la plu intelijente de nonvertebratos, e grupos de calamar Humboldt ia es oservada xasante par coopera. Calamares es xasada par selacos, otra pexes, avias de mar, focas, e setaseos, spesial la caxalotes.

Calamares pote cambia sua color per camofla e siniali. Alga spesies es bioluminesente, e usa sua lus per camofla contra-luminal. Otra spesies pote ejeta un nube de inca per distrae predores.

Calamares es usada per come per umanas, con pexerias comersial en Japan, la Mediteraneo, la Atlantica sude-ueste, la Pasifica este, e otra areas. Los es usada en la cosinas de multe etnicos. Calamares ia es trovada en leteratur de la tempos clasica, spesial en naras de calamares jigante e monstros de mares.