Arabia

De Vicipedia
Arabia, como un area political (jala oscur) e como un area jeografial (jala oscur e jala pal)
Un caravan crusinte la Deserto Ad-Dana en Arabia Saudi sentral

Arabia (arabi: شِبْهُ الْجَزِيرَةِ الْعَرَبِيَّة‎, shibhu l-jazīrati l-ʿarabiyyah, 'penisola arabi' or جَزِيرَةُ الْعَرَب, jazīratu l-ʿarab, 'isola de la arabis') es un penisola de Asia sude-ueste, locada norde-este de Africa sur la placa tetonica arabi. La penisola, con Barain, la arcipelago Socotra, e otra isolas prosima, forma un rejion jeopolitical. Ance, lo es la rejion la plu grande en la mundo sin cualce rio.

La penisola arabi es la penisola la plu grande en la mundo, con 3,237l,500 km2. Lo es composada par ses nasiones: Cuait, Uman, Arabia Saudi, la Amirias Arabi Unida, e Iaman. La penisola ia es formida como la resulta de la falion de la Mar Roja entre 56 e 23 milion anios a ante, e es bordada par la Mar Roja a la ueste e sude-ueste, par la Golfo Persian a la norde-este, la Levante a la norde, e la Mar Indian a la sude-este. La penisola ave un rol jeopolitical multe importante, como la resulta de sua reservas vasta de petrolio e gas natural.

Ante la eda moderna, lo ia es divideda en cuatro rejiones distinguida: la costa de la Mar Roja (Tihamah), la plato sentral (al-Iamama), la costa de la Mar Indian (Hadramaut), e la costa de la Golfo Persian (al-Barain). Hejaz e Najd composa la plu de Arabia Saudi. Arabia sude es composada de Iaman e alga pares de Arabia Saudi (Najran, Jizan, Asir) e Uman (Dofar). Arabia este es composada de la banda de costa intera de la Golfo Persian.