Aitian (lingua)

De Vicipedia
(Redirijeda de Creol aitian)
Creol aitian
kreyòl ayisyen
Parlada en: Aiti
Area: Caribe
Tota parlores: 9,6 milion
Familia: Creoles
State ofisial
Lingua ofisial de: Aiti
Regulada par:
Sifras
ISO 639-1: ht
ISO 639-2: hat
ISO 639-3: [1]
SIL: [2]
Mapa
Aiti en la Mar de Caribe.
Vide ance: LinguaLista de linguas

La lingua aitian es un creol cual es fundida sur la lingua franses. La plu parolas en aitian veni de la lingua franses. Ma la sintatica, semantica, e morfolojia de aitian difere multe de franses.

Creol aitian es la lingua creol la plu parlada en la mundo. Lo es la lingua nativa de tota aitianes ci nase e grandi sur la isola Aiti, do lo es nomida "la Creol".

Plu ca milion aitianes parla creol.

On ave persones ci abita en America Norde (SUA e Canada), en America Sude (Venezuela e Guian Franses), en paises de la Mar de Caribe (la Republica Dominican, Martinic, Guadelupe, e la Bahamas) en Europa (Frans), e en alga paises African. En la comunias aitian la plu forte, como en New York, en Miami, Montreal, o la Republica Dominican, creol aitian ia developa multe par la contata fada entre la lingua de la pais e la varia parlada en Aiti.

Entre tota creoles cual es fundida sur franses, la creol aitian es lo cual es la plu rexercada en la universias.

An si sola un pico de aitianes parla la lingua franses, franses e la creol ia deveni juntada la linguas ofisial de Aiti en 1987.

La creol aitian ave un ortografia ofisial de pos 1980, e multe scrivores aitian scrive libros interesante sur la aspetas diferente de la esperia aitian.

Familia de linguas[edita | edita la fonte]

Gramatica[edita | edita la fonte]

Article xef: Aitian (gramatica)

La aitian ave un gramatica multe simple. La vocabulo de aitian veni xef de franses, ma la gramatica es simil a la gramatica de otra creoles e pijines tra la mundo, e ance no distante de lo de elefen.

Lias esterna[edita | edita la fonte]